Självledarskap – Veckosprint

Frigör tid, förbättra ditt fokus och se till att ha energi kvar när arbetsdagen är slut så att du kan leva lite också. Vår veckosprint i självledarskap ger dig goda vanor som rensar kalendern, får de verkligt viktiga uppgifterna gjorda och skapar hållbarhet över tid.

  • Kursid A9903
  • Kursavgift 2495:- (exkl moms)
  • Omfattning Mån: 2 timmar, Fre: 1 timme

Utveckla ditt självledarskap

  • Ska utrymme för reflektion och återhämtning

    Skapa en hållbar arbetsvardag med energi som även räcker till fritiden.

  • Rensa kalendern

    Frigör tid genom att ta bort mindre värdeskapande aktiviteter, delegering och kvalitetssäkring av möten.

  • Se till att göra skillnad

    Lyft fram det som är viktigt för dina personliga mål och verksamheten, se till att det arbete som verkligen är viktigt blir gjort.

Självledarskap – ta kontroll över din vardag

Är det mycket på jobbet? Flera förändringar på gång samtidigt? Känner du dig utsträckt som ett bubbelgum mellan fingrarna på ett nyfiket barn? Är du rentav… Stressad?

Vi kan inte erbjuda dig terapi men däremot en självledarskapets motorsåg som hummar harmoniskt medan du rensar din kalender från dåliga möten, får styr på dina prioriteringar och som ger dig tid att andas ut.

Det bästa med självledarskapets motorsåg är att den drivs av 100% förnybar energi. Trillar du dit i mötesfällan, ohållbar planering och arbetsdagar som gör att du kommer hem orkeslös finns den fortfarande där för dig. Redo att såga bort allt ont så att du kan använda din energi till bra saker.

Självledarskapsguide

Tips och verktyg

  • Bocka för de dokument du vill ladda ner
                • Hidden
                  • Hidden
                  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

                  Pedagogiskt upplägg – nu gör vi det

                  Det är en sak att sitta i en kurslokal och småmysigt reflektera, det är en helt annan sak att faktiskt säga nej till arbetsuppgifter du inte har tid med, att avboka möten som saknar mål och syfte och att planera sin dag baklänges med målet att må bra och komma hem full av energi.

                  Vi vill att du gör den andra saken. Att du revolutionerar din vardag alltså, även om det kan kännas läskigt.

                  För att stötta dig har vi designat upplägget utifrån forskning om vad som får oss att ta steget till att göra.

                  På måndagen skapar vi gemenskap, sätter mål och övar under ett par timmar. Under veckan jobbar du sedan med stöd av vår app Makeitappen för att komma igång och få saker att hända. På fredag firar du starten av ditt nya arbetsliv fritt från onödiga möten men fullt av meningsfulla uppdrag och tydliga prioriteringar.
                  – Hur låter det?

                  Introduktion Självledarskap

                  Miniföreläsning med Kelly Odell

                  Innehåll

                  • Motivation

                    • Skapa en plan för att hålla i och hålla ut
                    • Belöna dig själv
                    • Lyft fram det som verkligen är viktigt
                  • Planering

                    • Skapa utrymme för återhämtning
                    • Energiplanera
                    • Rensa kalendern från dåliga möten
                  • Effektivitet

                    • Fokusera bättre med monotasking
                    • Sätt prioritet på det som är viktigt
                    • Ta bort och avsluta arbetsuppgifter

                  Frågor och svar

                  • Vad krävs för att delta?+

                    En smart telefon med:

                    • iOS 11.0 (eller senare)
                    • Android 5.0 (eller senare)

                    De flesta mobiler ska klara de kraven utan problem, känner du dig osäker eller har frågor använd vår supportsida.

                  • Support+

                    Här är vår supportsida som även innehåller en introduktion till appen.

                  • Hur genomförs träningspassen?+

                    Via Zoom, vi använder även verktyget Mural för övningar i workshopformat.

                    Vi rekommenderar starkt att du ansluter till passen via dator men förstår att ibland har nöden ingen lag.

                  • Hur länge har jag tillgång till appen?+

                    Ett år från och med anmälan.

                  • Är måndagspasset 2 eller 2.5 timmar?+

                    Vi garanterar 2 timmar men schemalägg 2.5 timme så finns det tid att ställa frågor efter passet.