Feedback för att motivera och utveckla andra
Ordet motivation kommer från latinets ”movere” – att sätta i rörelse. Motivation är det som aktiverar oss och får oss att göra det vi gör. Det enklaste sättet att öka motivationen hos andra är att se till att de får återkoppling på det arbete de gör. Att insatser uppmärksammas och belönas. Under utbildningen går vi igenom hur du kan använda dig av feedback för att öka motivationen hos andra och på vilket sätt den behöver utformas för att ge bäst effekt.
Vem ska gå vår utbildning i effektiv kommunikation?
Kursen riktar sig till dig som vill utveckla ditt medarbetarskap för att få till enklare samarbeten och en bättre vardag för dig själv och ditt team. Du förstår vikten av goda relationer och tydliga överenskommelser för ett effektivt arbetsklimat.
Bland kursdeltagarna hittar du: koordinatorer, specialister, ansvariga för upplärning och andra som vill ge bränsle åt ett motiverat och effektivt team.
Etisk kompetens & Empowerment
Privat och i yrkeslivet möter vi ibland negativa beteenden. Härskartekniker för att osynliggöra eller trycka till någon, mobbning, trakasserier, aggressioner eller brott mot vår gemensamma värdegrund. Att bemöta och problematisera dessa kan kännas obehagligt – det rör sig om svåra samtal som kan leda till konflikt. Därför får du träning i motstrategier för att bemöta härskartekniker såväl som generell träning i konflikthantering.
Etisk kompetens är att;
– ta itu med meningsskiljaktigheter
– se till att vi följer vår värdegrund
– kunna ta till motstrategier när det gäller härskartekniker.
Empowerment, egenmakt, kommer av att vi blir bättre på att hantera svåra situationer och inte låter mobbning och trakasserier genomsyra vår arbetsmiljö. Egenmakt är en hygienfaktor för att vi ska trivas på jobbet och känna oss motiverade. Att kunna lösa kommunikationsproblem effektivt frigör tid och energi till viktigare saker: våra kunder och att utveckla verksamheten.