Astrakans kvalitetspolicy är framtagen och förankrad med VD och styrelse. Astrakans VD, Pia Andersson, ansvarar för att samtliga berörda är införstådda med de bärande principer och värderingar som presenteras och exemplifieras här och som ligger till grund för det vi gör och hur vi hela tiden blir lite bättre.
Kvalitetssäkring av öppna program och schemalagda kurser
Vi utvärderar kundnöjdhet och lärdomar i samband med utbildningsdagarnas avslut. Våra utbildningsmål kan vi följa upp genom observation och övningar under utbildningsdagarna samt granskning av faktiskt utfört arbete såväl som kunskapstest – kan deltagarna det vi sagt att vi ska lära dem?
Astrakans Certifieringar består av tre delar: praktisk examination i grupp, projektrapport och slutligen genom opponering av projektrapporten.
Astrakangaranti
Blir du mot förmodan inte nöjd med en öppen kurs du deltar i erbjuds du, efter överenskommelse, att delta i en motsvarande kurs utan extra kostnad, så att du får med dig de färdigheter du behöver för att, till exempel få önskad effekt i din yrkesroll.
Kontakta Pia Andersson, pia.andersson@astrakan.se eller 08-54 54 23 02.
Vi väger samman vår expertis med bästa tillgängliga kunskap inom området. Det innebär att vi utgår från aktuell forskning och förespråkar validerade tester. Därtill sätter vi oss in i sammanhanget och skaffar oss en helhetssyn när det gäller kundens verksamhet och behov: Rådande situation? Effektmål? Deltagarnas förutsättningar?
Efter utbildningens genomförande görs avstämning med beställaren, med avseende på om lärmålen uppfyllts. Vid längre utbildningar och program kan avstämningar göras under programmets gång.
För att utbildningen ska komma till nytta fullt ut behöver den omsättas i form av beteendeförändring. För att nå dit krävs ett gemensamt ansvar från Astrakan och uppdragsgivarens sida. Deltagarna behöver få tid avsatt till övningar, uppföljning och rapportering inför, mellan och efter utbildningstillfällen.
Att formulera och följa upp långsiktiga effektmål måste ske i beställarens verksamhet. Även här stöttar vi gärna. Ett smart arbetssätt är att anpassa utbildningens beprövade praktiska gruppövningar till de effekter beställaren önskar i sin egen verksamhet. Beställaren vinner bland annat följande…
- En del av övningstiden blir projekttid
- Efter utbildningen finns faktiskt projektresultat, som dessutom kvalitetssäkrats genom lärarens granskning
- Läraren kan med sin erhållna insikt agera projektmentor, men minimal uppstartskostnad.