Marianne Scheja

Expert på kommunikation

Marianne Scheja coachar enskilda ledare och håller föredrag/kurser ute i organisationer, företag, skolor, kommun, regioner runt om i landet men även internationellt. Med hjälp av sin bakgrund som regissör ser hon till att skapa verklighetsnära situationer och träning som gör det lätt att ta kompetensen med sig in i vardagen. Marianne hjälper dig som vill bli mer empatisk, motiverande och relationsbyggande som ledare. Hon erbjuder även samtalsmetodik som ger er en öppnare och tydligare kommunikation på arbetsplatsen med minskad risk för missförstånd och ökad effektivitet som följd. För säljare och projektledare som vill bli bättre på att ge ett gott första intryck erbjuder hon träning i mötesledning, röst och kroppsspråk såväl som presentationsteknik.

Färdigheter för svåra situationer

Ibland behöver vi kunna kommunicera under andra förutsättningar än de vardagliga. Som ledare kan vi behöva medla i miljöer där konflikter tagit över och förgiftat arbetsklimatet. I andra fall behöver vi kommunicera med människor som har andra förutsättningar än vi själva.

Marianne har tagit fram modellen 4L under många års intensivt arbete med vuxna med Autism/AST som bl.a. visades i dokumentärserien Den som får finnas, SVT 2015. ”För att nå hela vägen fram, har jag skapat en visuell kommunikationsmodell med struktur som bl.a. bygger på teaterteknik, MI motiverande samtal, KBT – Kognitiv beteendeterapi. Modellen har sedan visat sig fungera mycket väl för såväl ledare som arbetsgrupper.”

Marianne

Workshopar och föreläsningar med Marianne

  • Presentationsteknik

    Praktiskt upplägg där Marianne regisserar deltagarnas presentationer för att tydliggöra budskap och väcka engagemang hos åhörarna.

  • Kommunikationsträning

    Hur kommunicerar vi empatiskt och ger utrymme för samspel? Träning för att du som ledare eller kollega ska få människor att utveckla sina tankar, utforska problem och hitta nya vägar till lösningar.

    Vill du göra bättre kundmöten? Attraktion är inte det första ordet vi tänker på i arbetslivet, men genom att jobba med oss själva, hur vi konverserar och gör vårt första intryck kan vi göra oss mer attraktiva som samarbetspartner. Genom praktisk träning med fokus på första intryck, röst, kommunikativa färdigheter och kroppsspråk.

  • Konflikthantering

    Lär dig använda modellen 4L för att hantera svåra samtal och konflikter konstruktivt.

Skicka förfrågan

  • Detta fält är dolt när formuläret visas
  • Detta fält är dolt när formuläret visas
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.