Telefoncoach & säljare

Vill du vägleda människor till vardags och bidra till bättre lärande? Rollen kombinerar kvalitetssäkring och service med innesälj. Vi jobbar inte med kalla samtal, däremot kvalificerade samtal!

Astrakan söker coachande säljare

Vi värdesätter din tid så att söka jobb hos oss går fort. Formuläret hittar du längre ner på sidan, först kanske du vill veta lite mer om rollen?

Kort om rollen

Astrakan utbildar Sveriges största verksamheter, de som deltar på våra utbildningar är i första hand specialister och våra största utbildningsområden är förändringsledning, verksamhetsutveckling och projektledning.

Vi erbjuder en roll där du får möjlighet att växa men som också kan ge en del fjärilar i magen eftersom det krävs ”learning by doing.” Nycklarna för att lyckas hos oss är att vara nyfiken och orädd. Rent konkret handlar det om att ställa öppna frågor till kund, att våga be någon förklara när den använder ett ord du inte känner till och att med tiden slipa på dina färdigheter som coach och facilitator.

Vad förväntas jag göra?

  • Uppföljningssamtal efter utbildningar med fokus på kvalitetssäkring, ökat lärande och fördjupad relation
  • Inför-samtal som hjälper kursdeltagarna att komma förberedda till utbildningar och med en tydlig målsättning
  • Samordnande samtal och mötesbokning: Ta reda på hur köp går till och följs upp, vem som är ansvarig beställare och på vilket sätt Astrakan kan stötta som partner
  • Uppsökande samtal: Aldrig kalla samtal utan baserade på intressen och material som hämtats från vår hemsida.

Varifrån kan jag jobba?

Vi är belägna i Stockholm men om du bor i andra delar av landet så går det ändå att lösa. Personen är viktigare än platsen.

Utvecklingsmöjligheter

Säljrekrytering är svårt men våra lyckade rekryteringar stannar länge hos oss. Vi erbjuder utbildning och möjlighet att med tiden ta mer ansvar och förnya sin roll.

Gemensamt för de som gillar (eller rentav älskar) att jobba på Astrakan är ett genuint intresse för det vi gör. Att vilja bidra till förändring och utvecklingen av verksamheter och det svenska samhället.

När misslyckas vi med våra rekryteringar?

Hur går det till när vi misslyckas med rekryteringar? Här är ett par anledningar till att människor INTE trivts hos oss:

Mycket nytt på teknikfronten

Vi har en del verktyg för segmentering och utskick. De hjälper dig att få mycket gjort i rollen som säljare men kräver att du sätter dig in i hur de fungerar. Nya funktioner och möjligheter kommer kontinuerligt och som säljare behöver du snabbt lära dig att hantera dem. Ett kraftigt teknikmotstånd och avsky för att använda systemstöd är inte ett framgångsrecept.

Hög aktivitetsnivå i början

Lägg an, skjut, sikta! Tycker du att ordningen ser underlig ut? Vi tror på att lärande kommer från att göra saker, därefter reflektera, justera och göra igen. Det vi och våra kunder jobbar med är avancerat och som säljare kommer du aldrig att vara 100% förberedd på alla upptänkliga scenarion utan att skaffa dig erfarenhet. Därför behöver du vara redo att ta samtal och möten för att bygga upp den erfarenheten.
– Det betyder inte att du måste vara djärv och dumdristig för att trivas hos oss (även om det hjälper), men du kommer garanterat att behöva överkomma en del obekväma och nya situationer.

Sök jobbet

Skicka in ansökan - Telefoncoach

Sök jobbet på en minut

1
2
  • Världens snabbaste jobbansökan?

    Ange namn, telefonnummer, epost och bocka i de påståenden som stämmer.

  • Hidden