Prova på – Designtänkande

Hur skapar vi en bättre kundupplevelse? Prova på en övning i metoden Design Thinking och lär dig mer om hur vi skapar en bättre kund-/användarupplevelse i en tjänst eller ett system.

  • Kursid A1004
  • Antal dagar 90 minuter
  • Kursavgift Kostnadsfritt (vi förbehåller oss rätten att fakturera 500:- vid utebliven avbokning)

Övning i designtänkande

Under passet får du prova på de olika stegen i metoden och arbeta praktiskt. Övningen är hämtad från Stanford University och låter dig göra en kundresa tillsammans med en annan deltagare på seminariet.

Målgrupp – för dig som…

  • Arbetar med produkt-, tjänste- eller affärsutveckling
  • Vill förbättra processer och lösa problem i den egna verksamheten
  • Samlar in krav eller på andra sätt jobbar med behovsanalys

 

Workshopledare

Helena hjälper företag i sina kreativa processer. Med utgångspunkt i hur framgångsrika och banbrytande innovatörer arbetar lär hon ut metodik för problemlösning. Det handlar om att ifrågasätta normer, etablerade ”sanningar”, uppfatta förändringar och trender i omvärlden, inspireras av det okända, koppla sig samman med andra människor och ta till sig nya kunskaper för att komma längre i sitt tänkande.

Helena Frisk

Helena Frisk

Facilitator med inriktning på innovation och metodik

Om metoden

Design Thinking är en metod för problemlösning. Metoden är uppdelad i olika faser för att snabbt leda till resultat genom prototypande och dialog med kund. Metoden är inte linjär – utan du hoppar mellan de olika faserna vid behov.
Med metodens hjälp och direktrespons från kund kan vi utmana antaganden och hitta smarta lösningar som tar hänsyn både till upplevelse och funktion.

Modell metoden design thinking exempel