Kundfokus med Kelly Odell

  • Kursid A2608
  • Antal dagar 1 timme
  • Kursavgift Våra schemalagda seminarier är kostnadsfria. Kontakta oss för offert vid genomförande hos er.

Kundfokus – att förstå den nytta vi gör

De flesta företag pratar om kundfokus och att sätta kunden i centrum men för alltför många är det bara ord. Det händer inte i verkligheten.
”På de flesta företag så har medarbetarna aldrig träffat en kund, de ser och förstår inte den nytta som det vi producerar gör”, säger Kelly Odell, vår lärare inom bland annat sälj, ledarskap och förändring.
Om tekniker som byter reservdelar på en dialysmaskin eller programmerar en magnetkamera förstår vad det de gör har för effekt på människor, vilka liv de räddar, hur många familjer som berörs, så kommer de se på sitt arbete med en helt annan stolthet.

Då alla ser helhetsperspektivet – vilken roll vi alla har i det vi producerar och hur det påverkar andra – kommer ”att sätta kunden i centrum” inte att vara en kliché längre.
”Om alla på företaget förstår vad våra kunder vill ha och hur vi hjälper kunderna att förverkliga sina drömmar så kan alla på företaget också fungera som säljare och som kundvårdare. Det blir både roligare och lönsammare.”
Kom och lyssna på Kelly Odell som berättar om ”Säljavdelningen är inte hela företaget, men hela företaget är säljavdelningen”

Föreläsare