Affärsutveckling

Utbildning och workshopledning för affärsutveckling. Vi hjälper er att analysera förutsättningar för affärsutveckling. Att hitta rätt affär, forma affärsmodellen och gå hela vägen till resultat.
– Så att ni kan utforma konkurrenskraftigare erbjudanden såväl som att öka lönsamheten för befintliga affärer.

Affärsutveckling – nya eller bättre affärer?

Utbildning och träning för organisationer som vill hitta nya sätt att göra affärer på eller effektivisera sin befintliga affärsmodell.

 

Ladda hem

Astrakans Förändringsguide

  • Bocka för de dokument du vill ladda ner
    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    Workshopar - Affärsutveckling

    • Analysera er position, värdet som erbjuds mot kund och konkurrensfördelar.

    • Uppdatera er affärsstrategi och lära dig hur du använder den i relation till andra strategier.

    • Strukturera förändringsprocesser för etablering i verksamheten - beteendeförändring, kommunikation och styrsystem

    • Beskriva affärsmodeller med hjälp av Business Model Canvas.

    Business model canvas – ett verktyg för att förnya affärsmodeller

    Affärsmodellsinnovation är ett otympligt ord. Betydelsen är den här; när vi inte kan utveckla själva tjänsten eller produkten så utvecklar vi sättet som vi producerar eller säljer den på. Alltså, att effektivisera själva affären och förbättra lönsamheten. På marknader med hård konkurrens är det här extra viktigt.
    För att åstadkomma detta använder vi verktyget Business Model Canvas under kursen. Det hjälper oss att snabbt överblicka verksamheten; erbjudandet, infrastrukturen, kunder och transaktioner.
    – Detta verktyg kan med fördel användas även för att ta fram en ny affärsmodell.

    Fler verktyg vi erbjuder träning i

    • Analysera interna och externa förutsättningar med SWOT/TOWS

    • Aktivitetsbaserad kostnadskalkyl

    • Nyckeltal (Key Performance Indicators)

    • Prognostisering

    • Scenarioanalys

    • Efterfrågansperspektiv: Buyer Utility Map